This is only for secret agents, and I am a secret agent

Vaknade strax efter sju imorse av att "någon" hoppade i trappen här utanför och krafsade på min dörr. Släppte in denna någon som blev väldigt lycklig! Han kröp upp i min säng och jag läste böcker för honom.
Senare promenerade vi allihop in till "stan" och köpte tandkräm till mig. Vilket behövdes.



Vi skulle se om vi kunde få lika stora munnar som den här grabben:



jag lyckades också dra på mig ett migränanfall just innan föräldrarna skulle iväg och var tvungen att lägga mig ner och sova ett tag. Lyckligtvs fick jag tillrävkligt med sömn och efter det kändes livet genast mycket lättare! Jag och Thomas kunde äta lunch, spela en sisådär tusen spel, ta en hel drös med bilder på oss själva samt gå på äventyr! Thomas visade mig runt litegrann, det är sjukt vackert här, vi var ute och promenerade i 40 minuter.

Runt femtiden kom föräldrarna hem igen och jag och mamman, som heter samma sak som jag, började med vår middag. Middagen serveras för övrigt jättesent, först när pojken har gått och lagt sig, vid åtta, halv nio-tiden. (han äter såklart tidigere, i mänsklig tid, klockan fem.) Hinner bli en aning hungrig.

Just nu sitter jag och tycker lite synd om mig själv utan anledning. Men allt är nytt och annorlunda och jag känner inte en kotte. Jag får inte fram allt jag vill säga på engelska och det är frustrerande. De måste tycka jag är konstig.



"Look like you're having a bright idea!"

Kommentarer
Postat av: Julia

tänk.....hustak!11

2010-08-29 @ 20:59:59
URL: http://julietfuse.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag vet exakt vad du har för känsla. Har ju som sagt också varit med om att helt plötsligt bo hos okänt folk, dock inte riktigt lika långt bort men kändes som på andra sidan jorden ! Så jag känner igen mig mycket väl ! Men sedan efter de där jobbiga stunderna som du säkert kommer gå igenom så kommer du tänka tillbaka på allt med ett leende på läpparna ! :) hör av dig på Facebook om du behöver prata så tar vi o skype:ar ! Närsomhelst ! Massor av kramar till dig och förresten Gud så mysigt det ser ut att vara !

2010-08-29 @ 21:28:03
Postat av: "Kusin" Elin

Hej Olivia,



Med tid so kommer Engelskan att borja flyta po bettre. Jag minns precis hur det var, veldigt frustrerande att inte finna retta orden. Du kommer dock snart att lera dig att prata runt ordet du vill anvenda dig utav och advenda "context clues".

Jag minns even att man blev lite tystare enn vanligtvis, for att man inte ville sega fel ord eller andvenda sig utav fel gramatik. Kan jag sega att vor skol Engelska inte er tillrecklig! Du kommer att komma till en punkt do du inte orkar bry dej om det, utan istellet bara prata po. Det er do du kommer lera dig:-) Det kommer att sleppa, helt klart med lite tid! Kram po dej och ha so roligt under denna tid.

2010-09-03 @ 00:43:42
Postat av: "Kusin" Elin

Oh My Gosh! Visste du att man kan stava anvanda po 3 olika sett?! LOL! Ok ok, jag har varit borta for lenge ifron SWE, det er min ursekt! Lol!

2010-09-03 @ 00:49:39

speak up:

vem?
latmask?

mejl

din blogg:

vad?

Trackback
RSS 2.0