och det kom bloooooood

Igår när jag skulle slänga på mig stallkläderna så upptäckte jag spår av BLOD på mitt golv! Förmodligen har jag tittar för mycket på äckliga filmer, för min första tanke var att kolla upp i taket för att se om det var därifrån det hade kommit.. (det var det inte) Min andra tanke var att jag hade fått mens, en väldigt droppande sådan. (så var det inte heller) det visade sig att det var min pektå som var boven, den blöddde hur mycket som helst! Hur nu det kom sig.

Imorse vaknade jag i alla fall strax efter fem av att vädret inte var så najs. Det regnade nanting och jag tyckte mig höra en åskknall. Mamma, som skulle jobba, hade precis klivit upp och hon berättade att det varit värsta ovädret hela natten. Shit, tänkte jag, och hoppade upp ur sängen. Gipsy har stått ute hela natten ju. Det hela slutade med att mamma skjutsade mig till stallet så jag skulle få kolla om det lilla livet var ok. Det var hon, såg bara hejdundrande förvånad ut när jag kom. (Kändes också rackarns glad över att jag slängde på henne ett täcke det sista jag gjorde igår kväll)


snoddde denna av Julia, som jag saknar en aning.


Kommentarer
Postat av: NInis

Gosseeeeeerååå

2010-08-01 @ 20:08:44

speak up:

vem?
latmask?

mejl

din blogg:

vad?

Trackback
RSS 2.0