Gud som haver barnen kär..

I morse när jag vaknade hörde jag hur någon skramlade med tallrikar och bestick ute i köket. Så jag hoppade upp (släpade mig upp) för att se vad som stod på. Det var min sjuåriga lilla tös som dukade fram frukosten, hon hade till och med kokat te till mig, henne själv och pappan. Ska kanske tillägga att frukostframdukningen är vad jag gör på morgnarna och att Sophie vanligtvis är galet långsam i allt hon gör. Jag blev lite smygstolt över henne ;p

Jag har i alla fall hunnit titta på´barnprogram med Ben, städa två toaletter, dammsuga hela huset + skura köks och toagolv. Jag var liksom färdig klockan tio. Heja Olivia, du är bäst, du är den som hinner mest, Heja, Heja, Heja!

Nu ska jag klä på mig och sätta på mig ansiktet, dags att möta Jannike och Irene vid colleget. Det blir lunch hos Irrepirre idag. Nämnde jag förresten att jag inte jobbar mer idag?


Kommentarer
Postat av: mamma

...se till mig som liten är...var du dig i världen vänder, finns din lycka i dina händer. Kärlek kommer dit du går, Gud förbliver i dina spår...:)

2011-01-27 @ 23:15:11
Postat av: Malin

De är så gulliga när de överrakser en sådär. Min 6-årng är vanligen sjuk seg på morgonen. Det tar hinom för evigt att bli klar men en morgon kom han ner fördigklädd och allt innan frukost. Det gör verkligen hela dagen bättre. :)

2011-01-28 @ 00:02:44
URL: http://malintva.blogg.se/

speak up:

vem?
latmask?

mejl

din blogg:

vad?

Trackback
RSS 2.0